top of page
  • תמונת הסופר/תSaar

הפליפ שהפיל אותי, יומן שיפוץ מתגלגל - פרק 7

19.11.20

תחקור שבוע שיפוץ 7:

(13-19/11/2020)


אמ;לק

1. סנכרון מההתחלה ועד הסוף, קצה לקצה (ביקורות + יעדים ודומיהם)

2. לוודא סטטוסים מלאים ומדוייקים

3. לא לפחד לצאת מאזור הנוחות- לבחור להתמודד עם האתגרים (במיוחד עם אלו שלא הכי בא לנו), ניצחון זו האופציה היחידה, ללמוד, להעמיק ופעם הבאה כבר נהיה יותר טובים ויהיה לנו הרבה יותר קל (להעמיק בקודי בנייה למשל של אינדיאנפוליס)

4. מנהל פרויקט רשמי, מההתחלה ועד הסוף חובה

 

1. לא הייתה הרבה התקדמות תכלס, מעט נגיעות צבע וניקיונות אבל לא משהו רציני.

למה? לסיום הפרויקט דרושות 3 תכולות מרכזיות- furnace חדש במקום זה שנגנב, דוד מים, פינישים מרתף + חצר, בשביל זה צריך כסף, בשביל זה צריך ביקורת מוצלחת של המלווים, בשביל זה היינו זקוקים בנוסף לפרמיט שהיה לנו שבוע שעבר ממצאים תומכים לאי הצורך בפרמיט furnace. בגדול ניסיתי, מתוך אמירה של המתווך שיש משהו מוכן ממקודם שרק יש למצוא אותו בהתכתבויות, שרק יעבירו לי את החלקים הרלוונטיים מפי זו שמבינה עניין תכלס בזה. בסוף שלחתי מייל עם הנוסח ששלחתי פה מקודם עם חיפוש עמוק יותר שלי, בינתיים קיבלנו ביקורת של המלווים במקום.


2. לפעמים מנצחים ולפעמים לומדים, במקרה הזה כבר למדנו עוד פעם שיש לוודא קצוות באופן מלא שמתאמים את הביקורת למול מנהל הפרויקט ולא למול הקבלן שרק רוצה שיגיעו כמה שיותר מהר כי הוא רוצה את הכסף שלו 😂 נקווה לטוב, מקסימום עוד ביקורת עוד שבוע, פחות $200 🤷‍♂️


3. מה שכן- שבוע הבא יש טמפרטורות מתחת לאפס ובמקרה הזה נהיה חייבים שיהיה חימום או שננתק מים ונרוקן את הצינורות ממה שנשאר, אחרת- בעיות פוטנציאליות לצנרת.


4. בנוסף- חוסר סנכרון לגבי סיום המטבח, שילוב של המתווך (שמנהל את הפרוייקט הפועל) היה עמוס ואני שחטאתי בזה שחשבתי/הנחתי הנחה שמהתמונות שסיימנו, על הנחות משלמים 😅 בפועל השלמנו היום קנייה בעוד $300~ של אריחים למטבח ויש עוד על הברז שיבוא בהמשך, יהיה בסדר.


5. בירורי מיסים- ע״פ רואת החשבון, יש ניקוי של כ15% מס ממחיר המכירה הכולל, כאשר הבית בבעלות של LLC בשותפות בודדת של משקיע זר, אך כאשר יש מכירה לקונה מקומי אשר מצהיר בפני הTitle כי בכוונתו להשתמש בבית למגורים אישיים אזי יתבצע ניקוי המס בצורה הרגילה (למול רווח).


6. ביררנו על staging לבית- כאשר לא נוכל לבקש יותר מ120 על הביצ לא משנה מה נעשה, לא יהיה אפקטיבי יותר מדי להביא staging פיזי מלא שיעלה אזור ה$1000 לשבוע. כן נשקיע במטבח, נוודא שהחצר מאורגנת ונראית מטופחת אבל לא הרבה מעבר במישור הפיזי (דיברתי עם מתווכים שמכרו באזור ע״פ הקומפס אבל המתווכת שכן ענתה אמר שזה ריהוט שלה ושלא יכלה לעזור לנו אבל עצה פצצה 😁🤟). כן ביררתי ומצאתי כמה אופציות לstaging וירטואלי ומצאנו אופציות סבבה באזור ה$15 לתמונה בFiver, כנראה שעל זה נלך.


שימור:

1. לא להיות קרציה כשאין צורך, במיוחד כשאני יודע שהצד השני עמוס.

2. חתירה למגע על המייל למלווים עם אישורי הפרמיטים.

3. ניצול הזמן להכנת השטח וסגירת פינות (בירורי מיסים, staging, סידורי חוזים, הלוואות) וגם קצת מנוחה בפן הזה ואפילו מעט חזרה למערכת הלימוד.


שיפור:

1. סנכרון חוזר מלא יותר בהקשרי יצירת קשר ותיאום ביקורות למול מנהל הפרויקט ולא הקבלן (כשפרויקט הבא גם יהיה אחד באופן רשמי מההתחלה עד הסוף).

2. להכיר מראש ולשים לב מבעוד מועד שלא נפעל עכשיו מתוך לחץ זמן לפני טמפרטורות קיפאון להתקין furnace.

3. * *בחרנו שלא ליידע את המלווים על הפריצה אלינו, אני סבבה עם זה, בפעמים הבאות אשקול אולי לפעול אחרת.

4. סנכרוני מטרות עם שותפי עבודה- לסנכרון מההתחלה על ״יתהפך העולם״ למועדים שאנחנו מציבים לעצמנו עם אלה בשטח שאמורים לתרום לזה לקרות באמת, ננסה מעכשיו כן לסנכרון ולשתף ביעד של עד סוף נובמבר להיות על חוזה ולמכור עד סוף דצמבר חובה. כולל כל השטיקים והדברים שאפשר אולי לעגל ולגרום לדברים לקרות בתכלס גם אם לא הכי ״נקי״.

5. לא להניח הנחות, בכללי בכלל לא, ובפרט לא על נושאים שאני לא מכיר ולא אני מנהל בפועל hands on (מטבח).


שיהיה לכולם שבוע אש חברים 🙆‍♀️😁

** לא דייקתי? טעיתי? אשמח לשמוע ישירות על ההערות וההארות שלכם!

כתבו לי- Saar@8EstateInvest.com

 




56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page