top of page
  • תמונת הסופר/תSaar

הפליפ שהפיל אותי, יומן שיפוץ מתגלגל - פרק 9

3.12.20


תחקור שבוע שיפוץ 9:

(27/11-3/12/2020)


אמ;לק-

1. מערכות יחסים זה הבסיס להכל

2. לא להתקבע על פתרונות (לשלוח ישר עוד קבלנים במקום רק לקוות שהמו״מ יצליח)

3. הבדלי מנטליות- לשים לב אם נוסח / מסר חוזר על עצמו מהצד השני בוריאציות שונות, לעצור ולשאול מה באמת קורה פה?

4. על כל החלטה חשובה- אין לחץ אף פעם מלבד זה שאנחנו מספרים לעצמנו. במיוחד באזור חדש מבחינתנו: 1. לעצור, 2. לחייך, 3. לנשום, 4. להתייעץ עם בעלי ניסיון וידע, 5. לישון על זה ואם צריך אז לחזור על זה.

5. סדר לעצמנו בראש + מעקב צמוד על המספרים לאורך הדרך, במיוחד לפני שמנסים להעביר מסר בנושא לצד אחר, קל וחומר כשיש חוסר הסכמות בנושא זה.

 

1. המשכנו בגיבוש אסטרטגיה לגישור המצב עם הקבלן הנוכחי. כבר הבנו שלדבר מולו ישירות + לדבר על כל הפרטים ומספרים לא עובד. החלטנו לנקוט בגישה של ביסוס מערכת יחסית עם עובדת במשרה חלקית שעוזרת לו לפעמים- איתה כן הצלחנו לבסס הבנה למספרים. היא ביררה מולו (יחד עם מעבר עם הטבלאות והמספרים שלנו) מה שורש הבעיה כפי שהוא רואה אותה. מבחינתה הקונפליקט נע סביב 5,000 של המטבח. החלטנו לתקוף ספציפית את האזור הזה וממקדים תשובה אליה של ״עשינו טעות, בואו נדבר וננהל מו"מ שיצא win win win לכולם״. מי שירצה ירידה למספרים אפרט בנפרד 😉 בגדול אני מוכן להתפשר למול עצמי על עוד 2000~2300 תוספת כאן לריקו בתמורה לסיום מלא של הנכס להגדרת המתווך.

2. בעוד אני כן כשיקול עסקי מעדיף לפתור את העניינים למול ריקו ואיתו לסיים את השיפוץ- במקביל (בעצת אורי) כדי לדעת מה נקודת הנוחות שלנו + שנדע מהן האופציות האחרות שלנו + תוכנית ב׳ ו-ג׳- שלחנו 2 קבלנים נוספים בנתיים לנכס כדי שיביאו לנו הצעות מחיר לכמה יעלה לעבוד איתם מעכשיו עד הסוף.

3. העמקנו מערכת יחסים עם קבלן המשנה, שסיים להתקין את דוד המים + הFurnace החדש. היום קיבל גיפט קארד באמאזון, מגיע לו הרבה מעבר, אבל זה מעביר את המסר ומונע ממני להתפזר פה.

4. מנטליות- בארץ אנחנו מבינים ופועלים בתרבות הג׳סטות, אבל גם ממש ישירים כשזה לא מתאים. ארה״ב זה לא ככה- ג׳ואי מילא ריק שנוצר בניהול הפרוייקט בשטח כי הוא תותח וכי היה פנוי. כעת כשפניתי אליו מאז המצב עם הקבלן, בדיעבד אני יודע לומר שהוא דיבר איתי politically correct כשדחה את הבקשות שלי לעזרה שהתרגלתי למעבר (לחפש appliances או לבחור לי ברז למטבח).


המטרות לשבוע הקרוב:

1. להגיע להסדר עם ריקו או לבחור קבלן אחר ולהמשיך איתו.

2. לעשות את זה מסודר (עם כלל הלקחים שהפקנו עד כה- בפרט היצמדות לחוזה ועניינים נלווים לכך ובהתנהלות כספית למול קבלנים).

3. לסיים את השיפוץ כליל.

4. להתחיל תהליך של מכירה + תיאום אינספקטורים סופיים של מלווים (למשיכת כספים אחרונה) + תיאום אינספקטור מורשה בעיני קונה פוטנציאלי + יידוע Title.


שימור:

1. ניצול זמן למה שכן אפשרי (התקנת מערכות חימום) + הכנת דפ״אות להמשך.

2. למידת שיעור במימוש סבלנות (שלא קונים באף חנות).

3. למידת מימוש עקרון של התייעצות עם אנשים שבעלי יותר ניסיון / ידע ממני, פתיחות מחשבתית.

4. חיזוק מערכת יחסים עם קבלן משנה מאוד סבלן ומקצוען שעשה מאמצים מיוחדים לטעמי (חיפש במיוחד חלקים)- הכרה מעבר על המצב המשפחתי + שליחת גיפט קארדים.


שיפור:

1. שבמצב כמו שלי- מלכתחילה לשלוח קבלנים נוספים לעוד הצעות מחיר מהנקודה הנוכחית (תמונת מצב + קיצור זמנים מתים).

2. מנסה לחשוב על ניסוח מסקנה טובה להבנה של מנטליות אחרת בצד השני- איך ניתן להבין זאת בפעמים הבאות בעצמי?

3. בשביל תחילת מו״מ צריך לדעת ולהכיר את הצד שני, ולהכיר במחשבה שלי בדיוק את המספרים ואת נקודות המבט הפוטנציאליות שלו למול איך שאני חושב על זה.


** לא דייקתי? טעיתי? אשמח לשמוע ישירות על ההערות וההארות שלכם!

כתבו לי- Saar@8EstateInvest.com

 

12 צפיות0 תגובות

Comentarios


Post: Blog2_Post
bottom of page